Uttalande angående gårdagens händelse

Med anledning av den händelse som skedde igår kväll vid vårt sportkontor där någon valt att sätta upp en banderoll med avgångskrav riktad mot en enskild individ, vill Sirius Fotboll tydligt ta ställning mot detta agerande.

I vår förening så har vi fyra tydliga värdegrunder som vi tar på stort allvar.

Glädje och gemenskap
Demokrati och delaktighet
Allas rätt att vara med
Rent spel

Denna handling som igår riktades mot en av föreningens anställda är ett stort övertramp mot det klubben står för och vill verka för att vara. Att personal som lägger hela sin arbetstid (i många fall mycket mer) på att kämpa för att Sirius Fotboll ska leva upp till våra högt ställda krav och drömmar, ska få klä skott för denna typ av påhopp är något vi tar tydligt avstånd till.

Vår förhoppning är nu att den/de personer som utförde denna handling snarast hör av sig med en ursäkt samt förklaring till hur detta kunde gå så fel. Alla förtjänar att få göra fel, insikten är det som är avgörande.

Sirius Fotboll välkomnar och ska vara öppna för synpunkter oavsett om vad det rör så länge det bygger på en konstruktiv dialog. Denna händelse går dock i motsatt riktning.

Sirius Fotboll tillsammans med Västra Sidan

Huvudpartners – Sirius Fotboll